LG S5200 – Support Forum

Telefoonboek foto's [LG S5200 - 128875]

• Sarina
Hallo, Sinds een dag of 2 ( jaja ) heb ik de Lg S5200 in mijn bezit. Leuk dingetje. Het enige waar ik niet uitkom, is hoe je bellers hun eigen foto toe kunt wijzen. Als ik een contactpersoon 'bewerk', kan ik alleen maar kiezen uit die stomme animatie figuren. Hij vraagt wel om een foto, maar zodra ik daar iets mee wil doen, begint ie te piepen en meldt dat er geen telefoonboekfoto's zijn. Ik heb de weergave instelling al op afbeelding staan, maar dat helpt dus niet. Help! Wiewiewiewiewie?
Ik heb sinds een week de LG S5100 en ik heb precies hetzelfde probleem. Kan alleen maar stomme poppetjes als "Teken" kiezen. Ga ik in mijn Telefoonboek zoeken, dan krijg ik onderin wel 2 tabbladen; links de telnrs, e-mail adressen etc, rechts het tabblad met een "poppetje". Deze laatste licht op als ik inderdaad aan de gekozen contactpersoon een "Teken" (=poppetje) heb toegekend bij het invoeren c.q. bewerken. Kortom, ook ik wacht met smart op uitleg, want op de site van LG kom ik ook geen bal verder.... Overigens, Sarina, lukt bij jou de bijgeleverde software LG Contents Bank en LG PC Sync wel goed? Krijg bij de installatie al melding dat het geen Microsoft "goedgekeurde" software is.... Lekker.... Als ik op de knop "Connect" klik, krijg ik een zgn. Timeout, in ieder geval lukt het verbinding maken niet. Wèl kon ik MP3's gewoon kopiëren naar het geheugen. Dus verbinding is er wel via de USB-kabel.... HELP!!!! IEMAND!!!
OK, ik heb gevonden hoe je foto's aan een contact kunt toevoegen. Eerst druk je op de cameraknop -> Foto maken -> OK Dan krijg je dus je fotoschermpje, linksonder (bij mij althans LG S5100) kun je voor allerlei opties kiezen; ga naar links of rechts tot je de optie Grootte hebt -> OK Daar staat op 640x480 of misschien wel 1280x960. Scroll links/rechts nu tot hij staat op 48x48. Klik 1x naar beneden. Je hebt dan een rood vierkantje in beeld. Dat is het frame van je fotoformaat. Dan maak je een foto en slaat die op. Nu ga je in je Telefoonboek je contact bewerken en waar je eerst de melding "Geen telefoonboekfoto's" kreeg, kun je nu wel naar links/rechts en zie daar: de zojuist gemaakte foto! Wel een beetje klein beeld, maar toch!!! Klaar is kees! Succes!
  • steinero
Hello. If you take pictures at the lowest possible quality, 48x48 then you can use them in your phonebook! MY regards Stein Erik
  • eline
Super bedankt sjakkel 1963! Ik heb een vraag over de LG S5100, die ik sinds vandaag heb. Als ik wordt gebeld hoor ik het oproepsignaal namelijk niet, alleen als ik de telefoon aan mijn oor houd. Wel trilt mijn mobiel gewoon. Als ik mijn headset op heb hoor ik de beltoon ook goed, maar zonder dus niet. Hetzelfde is met mijn liedjes (MP3) die ik erop heb gezet. Heeft deze telefoon wel een normaal boxje???? Wie weet het en hoe kan ik het zo instellen dat ik mijn mobiel wél kan horen als ik gebeld wordt?? Reageer dan alsjeblieft zo snel mogelijk! Alvast bedankt
Hoi Eline, Heb geen probleem met geluid! Ga in "Menu" naar "Profielen" (icoon links bovenin), klik op "OK" kies daar het volume (Alleen trillen, Stil, Normaal, Luid, Hoofdtelefoon. Ik heb Luid gekozen en die is ECHT wel te horen!!!!! Aan de linkerzijkant van je telefoon zit ook een zilvergrijze knop met 2 pijltjes. Als je (b.v.) via de toets op de rechterzijkant van je mobiel een MP3 hebt gestart, kun je met de linkerzijknop het volume regelen. Sowieso is de linkerzijknop te gebruiken voor het instellen van het volume van alle vaste telefoongeluidjes (knopjes, dicht en open doen etc...) Succes!
Sorry, sorry, ik lees het niet goed, Eline. Je hebt een LG5100 i.p.v. 5200.... Is dat die met een slide? Weet niet of dat ook zo werkt. Helaas, heel verhaal misschien voor niets!....
;